21 d’abril 2014

LA TECNIFICACIÓ DE LA PLANTILLA GARANTITZA UNA MILLOR PRESTACIÓ DE SERVEIS

La regidoria de Recursos Humans ha portat a l’aprovació del Ple una proposta que recull un seguit de modificacions que afecten a la plantilla i a la relació dels llocs de treball de l’Ajuntament. La relació de llocs de treball és un document on figura: la descripció de les tasques, atribucions i funcions que realitzen el personal, s’indica de la categoria i la classe a la que pertanyen, i el número de places ocupades i les que hi ha vacants.

La proposta aprovada suposa la continuïtat en la política de recursos humans que s’està duent a terme des de l’inici de l’actual mandat on Esquerra Republicana de Catalunya -Acord pel Masnou va assumir la Regidoria de Recursos Humans. Política que està encaminada a tecnificar i racionalitzar l’estructura organitzativa de l’Ajuntament, sense que això hagi suposat ni increment de personal ni del cost salarial. La plantilla ha minvat de 244 treballadors l’any 2010 a 235 l’any 2014, i el cost salarial ha passat de 10.432.310,00 € l’any 2010 a 9.394.453,00 € l’any 2014.


Amb aquesta proposta hem aprovat iniciar un procés de funcionarització, procés que mai abans s’havia realitzat, i que era important i necessari fer. L’any 2013, d’un total de 238 treballadors, el nombre de funcionaris era de 81 treballadors municipals, dels quals aproximadament un 50% son policies. Mancava la funcionarització de les places dels llocs de treball que estan reservades a funcionaris, i per tant impedia el dia a dia de l’administració, podent arribar a provocar paràlisi administrativa de certs expedients. Un cop aprovada la proposta presentada per la Regidoria de Recursos Humans, es funcionaritzen 33 places de treballadors laborals, fet que permetrà una millor gestió administrativa interna.

Alhora s’adeqüen els llocs de treball a les funcions que es realitzen i a les que són necessàries per l’administració, es procedirà a convertir les places d’auxiliar administratius a administratius en aquells casos que s’acrediti que les funcions que realitzaven eren superiors a les dels llocs que ocupaven, es modifiquen els requisit per ocupar els llocs de tècnics i de comandament de A2, a A2/A1, per tal que les titulacions necessàries siguin requerides a l’accedir als llocs de tècnics i de comandaments.

Cal afegir també que totes les modificacions que s’han proposat no han suposat cap increment del capítol 1 del pressupost municipal, ni cap increment de la plantilla de l’ajuntament, que no augmenta els seus efectius sinó que disminueix en quatre places.

Ha estat una proposta rigorosa i profunda, que neix com a resposta a les necessitats organitzatives, encaminada a la millora del funcionament dels serveis, elaborada pel departament de recursos humans i avalada amb informes tècnics dels responsables de les diferents àrees.

L’evolució cap a la tecnificació de les persones que configuren l’administració és essencial i prioritari per garantir una millor prestació del servei, l’organització interna de l’administració ha de respondre i s’ha d’adaptar per assegurar que la gestió interna sigui cada cop més eficient i eficaç, i el ciutadà ha de ser el principal beneficiat.


Puc assegurar que és la major modificació de la relació de llocs de treball i de la plantilla que s’ha fet mai, i que ens permet fer un pas endavant per assolir major i millor eficàcia dels serveis que presta l’ajuntament.