La
regidoria de Recursos Humans ha portat a l’aprovació del Ple una proposta que
recull un seguit de modificacions que afecten a la plantilla i a la relació dels
llocs de treball de l’Ajuntament. La relació de llocs de treball és un document
on figura: la descripció de les tasques, atribucions i funcions que realitzen
el personal, s’indica de la categoria i la classe a la que pertanyen, i el número
de places ocupades i les que hi ha vacants.
La proposta
aprovada suposa la continuïtat en la política de recursos humans que s’està
duent a terme des de l’inici de l’actual mandat on Esquerra Republicana de Catalunya -Acord pel Masnou va
assumir la Regidoria de Recursos Humans. Política que està encaminada a
tecnificar i racionalitzar l’estructura organitzativa de l’Ajuntament, sense
que això hagi suposat ni increment de personal ni del cost salarial. La
plantilla ha minvat de 244 treballadors l’any 2010 a 235 l’any 2014, i el cost
salarial ha passat de 10.432.310,00 € l’any 2010 a 9.394.453,00 € l’any 2014.
Amb
aquesta proposta hem aprovat iniciar un procés de funcionarització, procés que
mai abans s’havia realitzat, i que era important i necessari fer. L’any 2013,
d’un total de 238 treballadors, el nombre de funcionaris era de 81 treballadors
municipals, dels quals aproximadament un 50% son policies. Mancava la
funcionarització de les places dels llocs de treball que estan reservades a
funcionaris, i per tant impedia el dia a dia de l’administració, podent arribar
a provocar paràlisi administrativa de certs expedients. Un cop aprovada la
proposta presentada per la Regidoria de Recursos Humans, es funcionaritzen 33
places de treballadors laborals, fet que permetrà una millor gestió
administrativa interna.
Alhora
s’adeqüen els llocs de treball a les funcions que es realitzen i a les que són necessàries
per l’administració, es procedirà a convertir les places d’auxiliar
administratius a administratius en aquells casos que s’acrediti que les
funcions que realitzaven eren superiors a les dels llocs que ocupaven, es modifiquen
els requisit per ocupar els llocs de tècnics i de comandament de A2, a A2/A1, per
tal que les titulacions necessàries siguin requerides a l’accedir als llocs de
tècnics i de comandaments.
Cal afegir també que totes les
modificacions que s’han proposat no han suposat cap increment del capítol 1 del
pressupost municipal, ni cap increment de la plantilla de l’ajuntament, que no augmenta
els seus efectius sinó que disminueix en quatre places.
Ha
estat una proposta rigorosa i profunda, que neix com a resposta a les
necessitats organitzatives, encaminada a la millora del funcionament dels
serveis, elaborada pel departament de recursos humans i avalada amb informes
tècnics dels responsables de les diferents àrees.
L’evolució
cap a la tecnificació de les persones que configuren l’administració és
essencial i prioritari per garantir una millor prestació del servei,
l’organització interna de l’administració ha de respondre i s’ha d’adaptar per
assegurar que la gestió interna sigui cada cop més eficient i eficaç, i el
ciutadà ha de ser el principal beneficiat.
Puc
assegurar que és la major modificació de la relació de llocs de treball i de la
plantilla que s’ha fet mai, i que ens permet fer un pas endavant per assolir
major i millor eficàcia dels serveis que presta l’ajuntament.